Офіс великих платників податків
Державної фіскальної служби

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Який із запропонованих нових наборів даних у формі відкритих даних Ви вважаєте є найбільш пріоритетним

«Економний» ремонт: в яких схемах зникають мільярди

12.08.2019

Мабуть, немає в Україні людини, яка б не нарікала на якість вітчизняних автошляхів. Зрозуміти нескладно: з 120 тисяч кілометрів доріг місцевого значення, які є в Україні, більш-менш доведені до ладу лише декілька тисяч. Це при тому, що фінансування дорожніх робіт (як на державних, так і на місцевих автострадах) від року до року збільшується. Цього року на ремонт та реконструкцію доріг місцевого значення була виділена  значна частина коштів Дорожнього фонду (35%). Загалом на даний напрямок держава скерувала близько 15 млрд грн.

Постає логічне питання: куди йдуть всі ці гроші? – з огляду на незмінно жахливу якість доріг.

Думаю, ми, податківці, можемо хоча б частково пролити світло на корінь проблеми.

Гроші банально «розчиняються» у повітрі – через махінації, у тому числі, податкові, до яких вдаються дорожники.

Приклади? Будь ласка.

Нагадаю механізм. Єдиними виконавцями по наданню послуг з управління та ремонту автодоріг за замовленням регіональних Служб автодоріг виступають облавтодори.

При цьому в актах виконаних робіт, по яким ці установи отримують кошти від Служби автодоріг, ціна послуг штучно занижується в порівнянні з фактичними витратами.         Як вже повідомлялось у минулій публікації, в лютому поточного року Запорізьким окружним адміністративним судом було підтримано позицію Офісу  щодо збільшення ДП "Запорізький облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" суми податку на 13,8 млн грн, котру було занижено підприємством внаслідок штучного формування низької ціни виконання робіт.

Цього разу черга дійшла до дочірнього підприємства «Черкаський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна автомобільна компанія «Автомобільні дороги України». Контрольно-перевірочними заходами встановлено заниження доходів суб’єктом господарювання та, як наслідок, -- заниження податків. За результатами перевірки донараховано податків на суму більше ніж 20 млн грн.

Правильність визначення сум податків контролюючим органом підтверджено 07.08.2019 Шостим апеляційним адміністративним судом у справі про оскарження результатів планової перевірки ДП «Черкаський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України». Рішення суду набрало законної сили.

Отже, на тлі такої інформації  навряд чи в когось виникає запитання: куди спрямований ентузіазм дорожніх служб. Очевидно – не на поліпшення стану доріг та розвитку галузі.

В такій ситуації європейські дороги ще довго залишатимуться для нас нездійсненню мрією. Натомість чисельність аварій, які часто виникають  саме через незадовільний стан доріг та дорожньої інфраструктури,  ще довго буде тримати нас на сумних перших рядках у списку країн з найбільшою кількістю ДТП.