Офіс великих платників податків
Державної фіскальної служби

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Ви здійснюєте завантаження (перегляд) наборів даних у формі відкритих даних з розділів:

Податкові наслідки зберігання або реалізації пального на акцизному складі, не зареєстрованому в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового

15.04.2019

В.о. начальника Дніпропетровського управління Офісу великих платників податків Катерина Дебела повідомила, що зміни стосовно визначення акцизного складу, акцизного складу пересувного, реалізації пального або спирту етилового, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та можливість застосування штрафів, передбачених п. 1281.1 ПКУ за не обладнання акцизних складів приладами та відсутності їх реєстрації в Єдиному держреєстрі таких приладів будуть цікавими більшості суб’єктів господарювання.

Поняттю акцизного складу з 1 липня 2019 року відповідатимуть (крім того, що є ним і зараз) також приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу здійснює свою господарську діяльність шляхом реалізації пального. Акцизним складом пересувним вважатимуть транспортні засоби незалежно від їх виду, на яких переміщують або зберігають пальне/спирт етиловий.

Вона зазначила, що суб’єкти господарювання, які відповідатимуть визначенню платників податку з 1 липня 2019 року, зобов’язані до 1 липня 2019 року зареєструватися платниками податку та зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального (далі – СЕАРП) усі акцизні склади, розпорядниками яких вони будуть станом на 1 липня 2019 року. Переміщення та/або зберігання пального або спирту етилового з порушенням законодавства з цієї дати буде призводити до конфіскації.

 Звертаємо увагу, що у разі виявлення фактів зберігання або реалізації на митній території України пального або спирту етилового на акцизному складі, незареєстрованому в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, відповідні контролюючі органи тимчасово (до винесення рішення суду) вилучають з вільного обігу таке пальне або спирт етиловий, ємності та обладнання, що використовувалися для зберігання або реалізації такого пального або спирту етилового, та подають відповідні матеріали до суду для винесення постанови про їх вилучення в дохід держави (конфіскацію).

Норми визначені оновленим п.228.3 статті 228 ПКУ відповідно до змін, внесених  Законом України від 23.11.2018 р. № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків та зборів».

 Виконання постанови суду про вилучення в дохід держави (конфіскацію) пального або спирту етилового, а також ємностей, обладнання та транспортних засобів, в яких таке пальне або спирт етиловий переміщувалося та/або зберігалося або з яких реалізовувалося, здійснюється відповідно до закону (оновлений п. 228.4 статті 228 ПКУ).

Відповідно до п.228.5 статті 228 ПКУ, вилучені в дохід держави (конфісковані) підакцизні товари (крім спирту етилового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів) у разі їх реалізації (продажу) в установленому законодавством порядку оподатковуються акцизним податком та іншими податками відповідно до Законів України.

Пункти 228.3, 228.4 та 228.5 статті 228 ПКУ набирають чинності з 1 липня 2019 року.

Катерина Дебела звернула увагу на важливе питання — ліцензування пального. Діяльність у сферах виробництва і торгівлі пальним з 1 липня 2019 року підлягатиме ліцензуванню відповідно до вимог Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» від 19.12.95 № 481/95-ВР.