Офіс великих платників податків
Державної фіскальної служби

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Ви здійснюєте завантаження (перегляд) наборів даних у формі відкритих даних з розділів:

У Львівському управлінні Офісу відбулася "гаряча лінія"

10.08.2018

Під час сеансу телефонного зв’язку "гаряча лінія", який відбувся 9 серпня 2018  року у Львівському управлінні Офісу ВПП ДФС, з великими платниками податків спілкувалася начальник управління Нонна Багмет. Подаємо відповіді на найбільш актуальні запитання.

Чи можливе автозаповнення додатка 5 до податкової декларації з ПДВ в Електронному кабінеті?

Так, дійсно ДФС запустило додатковий сервіс, а саме реалізовано автозаповнення додатка 5 до податкової декларації з ПДВ «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» на підставі даних Єдиного реєстру податкових накладних (далі – ЄРПН) в Електронному кабінеті.

Для автозаповнення додатка 5 необхідно при створенні документа звітності в приватній частині Електронного кабінету у верхній панелі навігації обрати пункт «додатково/заповнити на основі даних ДФС». Після чого на підставі відомостей, внесених в ЄРПН, заповнюються дані відповідних таблиць Розділів І та ІІ. Зазначений сервіс працює в тестовому режимі.

Зазнав змін звіт з єдиного соціального внеску. За який період подавати звітність за новими формами?

Наказом Міністерства фінансів України від 15.05.2018 №511 внесено зміни до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Відповідно до внесених змін з 1 серпня 2018 року  Додаток 4 «Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та Додаток 5 «Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» (звітний період за 2018 рік) будуть подаватися за новими формами.

 Термін подання Додатку 4 – протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем звітного періоду.

Враховуючи вищезазначене звіти за формами Додатка 4 за звітний період:

- липень 2018 року (подаються з 01 по 20 серпня 2018 року) подаються за формами звітності, затвердженими наказом Мінфіну №435;

- звітність за новими формами, затвердженими наказом №511, подаватиметься платниками єдиного внеску, починаючи з 1 вересня 2018 року, тобто за звітні періоди починаючи з серпня 2018 року.

Чи потрібно заводити касову книгу, затверджувати ліміт готівки, якщо підприємство працює тільки по безготівковому розрахунку?

Відповідно до п.1 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні від 29.12.2017 №148 юридичними особами (крім банків) та їх відокремленими підрозділами незалежно від організаційно-правової форми та форми власності, органами державної влади та органами місцевого самоврядування під час здійснення ними діяльності з виробництва, реалізації, придбання товарів чи іншої господарської діяльності, фізичними особами, які здійснюють підприємницьку діяльність.

Відповідно до п.3 Положення, касові операції – операції суб'єктів господарювання між собою та з фізичними особами, пов'язані з прийманням і видачею готівки під час проведення розрахунків через касу з відображенням цих операцій у відповідних книгах обліку, а касова книга – документ установленої форми, що застосовується для здійснення первинного обліку готівки в касі.

Таким чином, якщо підприємство працює тільки по безготівковому розрахунку заводити касову книгу та затверджувати ліміт готівки не потрібно.

Чи здійснюється платником податку на прибуток коригування фінансового результату до оподаткування відповідно до норм ст. 140 ПКУ на суму наданої ним поворотної фінансової допомоги, яка не була повернута?

Якщо особа, що не є платником податку (крім фізичної особи) або платник податку, який оподатковується за ставкою 0 відсотків відповідно до п. 44 підрозд. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ), протягом визначеного строку не повертає поворотну фінансову допомогу, то така допомога вважається безповоротною і платником податку на прибуток здійснюється коригування фінансового результату до оподаткування відповідно до п.п. 140.5.10 п. 140.5 ст. 140 ПКУ на суму наданої ним поворотної фінансової допомоги.

Слід зазначити, що нормами ПКУ не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на суму безповоротної фінансової допомоги, наданої іншій юридичній особі – платнику податку на прибуток на загальних підставах. Такі операції відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку.

Чи застосовуються до платника податку штрафні санкції, якщо в Податковій декларації з податку на прибуток підприємств не проставлені позначки про подання додатка ФЗ та форм фінансової звітності до декларації, та чи може вважатися така декларація неподаною?

Главою 11 розділу ІІ ПКУ не передбачено застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за не проставляння позначки у Декларації про подання додатка ФЗ та форм фінансової звітності до Декларації.

Разом з тим, відповідно до положень п. 46.2 ст. 46 ПКУ, ст. 48 ПКУ та п. 49.15 ст. 49 ПКУ, у разі якщо в Декларації не проставлені позначки про подання додатка ФЗ, форм фінансової звітності до Декларації та разом з відповідною Декларацією не подано фінансову звітність в установленому порядку, то така Декларація вважається неподаною.

Невиконання платником податків обов’язку щодо подання до контролюючого органу Декларації в порядку та строки, встановлені ПКУ, тягне за собою відповідальність, передбачену п. 120.1 ст. 120 ПКУ.

Зокрема, згідно з п. 120.1 ст. 120 ПКУ за неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до п. 49.2 ст. 49 ПКУ) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено ПКУ, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання..

Як на практиці проходить процедура відкликання податкового повідомлення-рішення?

Нормами ст. 56 ПКУ  визначено, що рішення прийняті контролюючим органом можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Водночас, відповідно до п 56.18 ст. 56 ПКУ з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ, платник податків має право оскаржити у суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення.

При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов’язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Підстави та порядок відкликання податкового повідомлення-рішення регламентуються Кодексом та Порядком направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 року N 1204, зі змінами (далі - Порядок).

Відповідно до пп. 60.1.5 п. 60.1 ст. 60 Кодексу податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними, зокрема, якщо рішенням суду, що набрало законної сили, зменшується сума грошового зобов'язання, визначена у податковому повідомленні-рішенні контролюючого органу, або сума податкового боргу, визначена в податковій вимозі.

У цьому випадку податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними з дня надходження до платника податків податкового повідомлення-рішення або податкової вимоги, які містять зменшену суму грошового зобов'язання або податкового боргу (пункт 60.4 статті 60 Кодексу).

Згідно з пунктом 5 розділу II Порядку якщо за результатами адміністративного або судового оскарження грошове зобов'язання, зменшення (збільшення) суми податкових зобов'язань та/або податкового кредиту та/або зменшення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, штрафна (фінансова) санкція (штраф) та пеня, в тому числі за порушення норм іншого законодавства, зазначені у податковому повідомленні-рішенні, зменшуються, то шляхом опрацювання інформації підрозділів правової роботи щодо прийнятих рішень за результатами розгляду скарг в адміністративному та/або судовому порядку складається податкове повідомлення-рішення, яке містить зменшену суму грошового зобов'язання, зменшену суму зменшення (збільшення) податкових зобов'язань та/або податкового кредиту та/або зменшення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, штрафної (фінансової) санкції (штрафу) та пені, в тому числі за порушення норм іншого законодавства.